+31 (0)545 79 65 10 info@ldr-ict.nl

Praktijkcasus: Carolien, een medewerker bij een middelgroot bedrijf, had vaak moeite om verlof aan te vragen. Het proces was omslachtig, verlofaanvragen gingen vaak verloren, en haar manager wist niet altijd welke teamleden al verlof hadden opgenomen.

Oplossing in detail: Met Odoo HRM hebben we het volledige verlofbeheer geautomatiseerd. Carolien kan nu eenvoudig via het medewerkersportaal verlof aanvragen. De aanvraag wordt automatisch doorgestuurd naar haar manager, die een melding ontvangt in het systeem en de aanvraag met één klik kan goedkeuren. Alle verlofaanvragen worden direct bijgewerkt in de teamkalender, zodat managers altijd een duidelijk overzicht hebben van wie er afwezig is en wanneer. Ook de gewerkte uren en afwezigheidsregistraties worden automatisch bijgehouden en gekoppeld aan de salarisadministratie, zodat fouten bij het uitbetalen worden voorkomen. Dit heeft geleid tot een veel gestroomlijnder proces voor zowel medewerkers als managers, waardoor Carolien en haar collega’s minder tijd kwijt zijn aan administratie en zich meer kunnen focussen op hun werk.